The Future of Digital Identity in the Age of the Internet of Things

In this session we will discuss how we see Identity in the context of Digital interactions. Identity is not only associated to users but also to devices, things and services and moreover the relationships between all these entities can also convey important information when interacting between them. Digital Identity can be also an enabler to bring value to every interaction with customers and citizens when they access services provided by organizations. Services can be offered through multiple channels: Web, Mobile, things, etc, but regardless of the channel, identity and security will always be the first touch point during a digital interaction.

During the presentation we will show a demonstration on how Identity of Things and Identity Relationship Management can be used to add value to digital interactions.

Victor Ake

Victor Ake, VP Customer Innovation & Co-Founder, ForgeRock

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News

IAM CONNECT 2019

Die nächste IAM CONNECT findet vom 18.-20.03.2019 in Berlin, wieder im Hotel Marriott Potsdamer Platz, statt. 

An den ersten beiden Tagen gibt es Vorträge von Anwendern, Diskussionsrunden, Speed Demo Sessions und eine Fachausstellung. Am Mittwoch stehen Workshops auf dem Programm.

IAM CONNECT 2018: IAM als Basis für digitale Transformation

Identity und Access-Management (IAM), lange Zeit in Business-Kreisen als ein Projekt von Organisations- und IT-Freaks mit wenig Charme, hohen Kosten und geringen Fertigstellungsaussichten („Modell BER“) wahrgenommen, hat sich zu einer unverzichtbaren Basis für die digitale Transformation und neue Geschäftsmodelle gemausert.

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Suchen & Finden: Role Mining in der Versicherungsbranche

Claudia Miltenberger, Leitung Betriebs- und Organisationstechnik, Versicherungskammer, spricht über das Role Mining in der Versicherungsbranche.

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